BLOG PUSAT SUMBER SK. PARIT HAJI TAIB ...

IKLAN


Thursday, June 19, 2014

Apa Itu Dropbox ?

https://www.pingone.com/lp/images/dropbox-logo_stacked_2.png


Apa itu Dropbox ?

Secara ringkasnya, Dropbox merupakan satu perisian atau software percuma (basic), yang bertindak macam "poket doraemon".. iaitu tempat untuk anda simpan barang.. kenapa saya cakap macam poket doraemon, sebab kalau anda install software ni di dalam komputer atau laptop atau smart phone, anda boleh view file yang anda simpan dalam tu.. contoh, saya masukkan folder gambar hari sukan  dalam Dropbox tu di komputer rumah.. dan saya balik kampung dengan sebuah laptop yang saya sudah ada Dropbox, saya boleh kongsikan gambar tersebut dengan keluarga di kampung, tanpa perlu membawa salinan bersama..

Dropbox juga boleh digunakan jika anda nak share folder dalam Dropbox anda dengan kawan-kawan anda.. sebab nak send file yang 64MB guna email, memang tak lepas.. nak sewa server.. server mahal pulak, semata-mata nak guna untuk share folder je..

0 ulasan:

RENUNGAN

RENUNGAN

Blog Archive

MACAM-MACAM ADA